Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 24. desember 2023

Julaften

Det eneste som skal gjøres i dag er å lage julemiddagen. Og når noen spør - hvorfor ikke lage den på forhånd, så svarer jeg: Det er i dag det skal lukte surkål og nystekt ribbe i huset. Og det er mens jeg forbereder julemiddagen at jeg virkelig føler at det er blitt jul. 

Ja, det hører med å besøke gravlunden for å tenne lys på gravene til nære slektninger.   Det er nok tradisjon for flere enn meg på julaften. 


   

Da gjenstår det bare å takke for følget gjennom november og desember, og ønske dere alle 

en riktig god jul



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar