Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 25. desember 2023

Jul i bryggerhuset

 I 2022 var første julen vi brukte byggerhuset til Airbnb. Jeg hadde planlagt en enkel pynting i vinduene, men så kom en bestilling og det ble full julepynting. 
Det eneste som ble kjøpt nytt var lyslenka med stjerner til det ene stuevinduet og de små hvite porselenshusene med lyslenke lagt inni. 

  
Ellers kunne jeg hente alt fra egne kasser. Julegardinene jeg laget i 1980 (som ikke har passet til noen vinduer siden), stjerner, duker og nisser hadde jeg heller ikke brukt på mange år. 
Her på kjøkken og i stua.  
  



Fordi det kom gjester i 2022 satt jeg også inn juletre. Men jeg tror nok at det vil bli et lite kunstig tre i 2024, og så får jeg heller sette noen grankvister i en vase for å få den gode lukta. 

    


Jeg hadde pynt til soverommene og loftsstua også.

Som i hovedhuset har alle sengene elektriske varmetepper og en tynn overdyne. 
 
Etter jul pakker jeg pynten i plastkasser og setter på boden innenfor soverommet i 2.etasje i bryggerhuset. Der er det også lager for ekstra sengetøy. Det er mulig å re opp for sju personer +et par små barn. 
 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar