Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 22. desember 2023

Bittelille julaften


Drømmen min er at denne dagen skal være "sjarmøretappen".  Alt er bakt, kjøpt og pyntet. Ribba skal opp av fryseren slik at den tiner til i morgen og vi skal ta juletreet inn i gangen slik at det venner seg til varmegrader. 

Likevel pleier dagen å bli travel. Som med to dager før et stort selskap så dukker det opp nok oppgaver til å fylle en hel dag. Når jeg leter etter gamle bilder så ser jeg at det ble tatt lite bilder. Det kan tyde på en travel dag. 

Jeg har oppdaget at min datter ikke tåler glutenfri havregryn, og må bake en ny porsjon rundstykker til henne. Jeg har også skjøvet ned på liste et par levering, så det må ordnes i dag. Det må også marsipan. Mandlene er malt så det er bare å blande inn melis og eggehvitte. 


1 kommentar :

  1. Lykke til med siste innspurt! Her vaskes det ut etter at julepynt og juletre er kommet på plass. Jeg merker at jeg bruker lengre tid på ting enn før, så jeg kan kke ha altfor mye på listen for hver dag. Vi håper på fint vær over fjellet, så besøket fra Oslo kommer seg trygt med nattoget fra Oslo til Bergen i natt! I morgen tidlig er forhåpentligvis barnebarna her :) Ønsker deg god jul! :)

    SvarSlett