Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 19. november 2022

Oppgaver på kjøkkenet

 På kjøkkenet har alle ting fast plass, og vi holder egentlig god orden. Likevel er det innimellom nødvendig å ta skikkelig rufs, som å stable alle plastboksene  og sortere krydderposene alfabetisk. Dessuten blir det utrolig mye smuler og bøss særlig i de øverste skuffene. Skap- og skuffefronter bar dessuten preg av heftig matlaging i begynnelsen av uka.  

 

Jeg pleier å vente nærmere jul før jeg steker skinkestek og røkt svinekam for å skjære opp til pålegg. Men jeg trenger litt allerede på mandag. 
Dagen ble avsluttet på vaskerommet med en haug glasshåndklær. Det er sikker gammeldags å stryke glasshåndklær, men jeg synes det er stas å fylle skuffen og at de er bedre å bruke.

 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar