Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 20. november 2022

Forberedelser

Det var nok igjen litt mer enn halvparten av kjøkkengulvet til i dag, men nå er hele rent. Fortsatt var det utstyr som skulle ryddes på plass her og der.

Jeg har skjært opp kjøttet jeg stekte i går til pålegg. Det meste er lagt i fryseren i passe porsjoner, men jeg har holdt igjen til morgendagens lunsj. Da skal vi også ha Waldorfsalat. Bordet er dessuten nesten ferdig.

Så fortsett fra skuring av kjøkkengulv, så har ikke dagens oppgaver vært direkte juleforberedelser.

 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar