Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 21. november 2022

En gjest på 85


På en veldig grå novemberdag var det hyggelig å heise flagget for å feire en slektning. Vi dekket til en enkel lunsk på kjøkkenet.
  

Dagen ble avsluttet med å skålde noen flere mandler.  Skålda mandler smaker godt, og det er lett å forsyne seg av langpanna med mandlene jeg skålda for ei drøy uke siden. 

Det er mye enklere å splitte våte mandler, så jeg passet på å splitte en del til sirupssnipper jeg skal bake neste uke. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar