Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 18. november 2022

Den store ryddedagen

Det tar sin tid å bære alt ned i kjelleren og deretter få alt på plass i hyllene. Hvis det ikke hadde stått på lista ville jeg utsatt det. 

Mølja er fordelt i passe emballasje og satt i fryseren. Jeg har skura halvparten av kjøkkengulvet, sannsynligvis den delen som var mest skitten. 

Jeg skal vaske kjøkkeninnredning i morgen, men jeg kickstartet i dag med å polere oppvaskbenken. Den ble silkemyk. 

Så har jeg smurt hendene flere ganger i dag med håndkrem, det var deilig,



   

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar