Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 16. november 2020

En tur ut

Om jeg må i noen butikker før jul så har jeg bestemt at det skal skje mandag formiddag. Jeg har kjøpt alt som trengs til bakingen, men vi trengte å kjøpe inn råvarer til middager fremover. 

Jeg har gjennom årene sett innslag på TV fra asiatiske land der folk har gått med masker ute. Jeg har aldri trodd at jeg ville se det i Norge. Men det var påbudt på IKEA, og anbefalt på butikker her jeg bor. Det var mange andre kunder i begge butikkene jeg var i dag, så det er tydelig at flere har tenkt det samme som meg. 

Jeg kan krysse av det som sto på innkjøpslista. Her hjemme holder jeg fortsatt på med opprydding etter syltelagingen i forrige uke.  Lista jeg har skrevet gir meg trygghet i at alle viktige oppgaver er fordelt på dagene fram til jul. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar