Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 25. november 2019

29 dager til jul - juleverksted

Gjennom årene har jeg laget mye pynt til jul. I kjøkkenvinduene henger det garnnisser og i vinduene i spisestua henger det hekla snøfnugg.

 


Hjørneskapet på kjøkkenet er fylt med en stor nissefamilie.

I mange år begynte jeg altfor sent og mye ble ferdig året etter. Så satte jeg at tid til juleverksted helt for meg selv. I god tid og nok tid.

Etter at det forsåvidt ikke var behov for mer julepynt så laget jeg noe til spisestuebordet. Jeg har bestemt meg for å finne på noe nytt hvert år, og på bildene under er de bretta stjernene fra 2014 og trærne fra 2013



   

Jeg har begynt å legge planer for årets borddekking og skal ikke lage noe til den. Jeg skal derfor heller ikke kjøpe materiell. Men det blir likevel besøk i noen butikker i dag, og lista er klar.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar