Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 24. november 2019

30 dager til jul - smultbakst

Akkurat en måned til julaften i dag. Det ser ut som om julefreden har senket seg i mange hjem allerede, så stripynta som de vises fram på Instagram. Her er det lenge igjen til det.

Derimot har dagen blitt brukt til å steke smultringer. Hyggelig besøk hadde jeg på kjøkkenet også.

Senere på dagen vasket jeg alle de store kjelene og syltepressene. Når jeg driver med sånn oppvask legger jeg tykke frottehåndklær på de flotte bjørkebenkene mine for å beskytte dem. Syltepressene skal få ligge på kjøkkenbenken til i morgen. Da er det blitt helt tørre, og klar for et helt år i lagerhylla i kjelleren.

Nå sitter jeg og planlegger en butikkrunde i morgen.





1 kommentar :

  1. Mmm... helt ferske smultringer er jo noe av det beste som finnes! =)

    SvarSlett