Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 15. februar 2019

Neglelakkfjerner

Vaskemaskinen har heldigvis vært i bruk en hel uke, men det var noen detaljer som måtte ordnes  før jeg kunne flytte møblene på plass. 

Selv om jeg trodde at jeg hadde dekket til gulvet godt nok, så var sporene etter maling tydelige. Heldigvis er det fliser. Da kan alle spor lett fjernes med neglelakkfjerner. Det er slett ikke mye som skal til, bare ha litt på bomull og gni. 


Neste rom som skal males har tregulv. Da er det ikke mulig å bruke neglelakkfjerner etterpå. Planen er å dekke hele gulvet godt med malerfilt, så at jeg ikke må flytte filten underveis.  Vi gjorde faktisk det i 2006, men jeg må ha glemt det.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar