Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 25. januar 2019

Barnehage for orkideer

Da jeg tok en helt nødvendig rufs på vaskerommet oppdaget jeg at orkideene, som er lagret der, har fått en ny vår.

Jeg blir egentlig like forundret hver gang det skjer, for her i huset blir ikke orkideene stelt etter alle kunstens regler. Snarere tvert imot.

Når blomstringene er over blir de flyttet inn på vaskerommet. Her må de stå til det kommer nye blomster. De får vel litt vann innimellom, men ikke så mye annet.  

Likevel var det faktisk flere som nå får lov til å komme tilbake til stua, slik at vi kan gledes oss over blomstene. 

Det skal litt til før det blir tilsvarende blomsterprakt som i juni i fjor. Da må jeg flytte plantene ut av vinduene fordi sola var så sterk at den brant bladene. 

Jeg håper å komme igang med vasking og grunning av vaskerommet i morgen.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar