Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 26. januar 2019

Ingen vei tilbake

Nå er det ingen vei tilbake. Etter at de siste skjortene var strøket og det siste tøyet fra tørkesnora var brettet samme så satte jeg igang.

Da rommet var tømt kunne jeg starte med skrapa. Jeg må ha bort den skarpe malingskanten som blir når panelbordet krymper. Jeg må holde skrapa litt på skrå fordi det er litt for bred for underliggeren. 

Foringen i vinduet har stått umalt siden vi byttet vinduene for snart to år siden. Selv om taket ser flott ut på bildet nederst så er det ikke det. Så det er mye som skal gjøres. 

Hele rommet må vaskes før jeg kan starte malingen, men i kveld skal jeg passe barnebarna.


  





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar