Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 22. desember 2018

Det siste rommet

Mopp og gulvklut ble vridd opp for siste gang for jul nå i kveld. I morgen gjenstår sjarmøretappen med vørterbrød. 

Benken er tommere enn på lenge. Dukene som lå der strøk jeg i ettermiddag. Vaskerommet sto også først på min juleforberedelseliste midt i november. Hvis jeg ikke så systematisk hadde "holdt unna" i ukene etter ville jeg nok ikke kommet i mål i kveld. 

Alle julegavene er pakket inn nå og de har jeg samlet på det ene gjesterommet. Der skal de sorteres. Det er ikke alle som skal under treet julaften. Barn og barnebarn kommer 3.dag, og da har vi ny julaften. 

Det er et par dager siden at jeg satte opp godtebordet. Der er det også frukt, fiken, dadler og nøtter i tillegg til fugde og drops.


 
 Den første julegjesten kommer i morgen, og jeg ser fram til en hyggelig kveld.

1 kommentar :

  1. Hei,
    Ønsker deg en riktig god jule. Det har vært koselig å følge bloggen din.

    Vivi

    SvarSlett