Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 20. desember 2018

Varierte oppgaver

Denne dagen var satt av til rengjøring hos foreldrene mine. På vei dit kjører jeg forbi områdets fineste gran. Fin form på treet, lysene henger pent og har en fin farge. jeg blir så godt humør når jeg kjører forbi. Bildet som jeg tok gjennom vinduet på bilder yter selvsagt ikke treet rettferdighet.



Jeg har brukt stoffarge. Først den bak, men resultatet ble for lyst. Fin farge, men altfor lys. Så brukte jeg pakka foran, og det ser ut til at fargen blir veldig bra. Det er ikke billig å farge tekstiler. Jeg gjør det fordi det jeg skal ha ikke finnes i riktig farge.

Pepperkakegården er ferdig pyntet! Jeg begynte i går, men innså at det matlimet jeg hadde ikke fungerte . I kveld har jeg brukt smelta Smørbukk - karameller. Det gikk veldig bra. Før det kom barnebarn som vil spise - så brukte jeg limpistil.

På vei hjem kjøpte jeg resten av det som sto på handlelista, så da er det bare pyntingen som skal fylle de to neste dagene.

Det siste i kveld var montering av dukkehus til det neste eldste barnebarnet. Kusina hennes fikk til bursdagen i september. Litt sparsomt møblert blir det i første omgang, men hun har bursdag i januar så ha kommer det mer.

  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar