Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 19. desember 2018

En dag i bil


Faktisk ble det flere skritt i dag enn i går. Det skyldes en runde på en stor svensk butikk. Forresten er det ikke bare IKEA som har "labyrint-butikk" nå.  Man ledes inn og må gå gjennom alle avdelinger før man kommer til det aktuelle området helt i nærheten av kassene. Det blir skritt av sånt.

I dag kjøpte jeg blant annet et dynetrekk som nå får ny farge i vaskemaskinen. Dessuten masse karameller, drops og fugde fra Polkapojkarna. De har i flere år hatt en bod på IKEA før jul. 

For meg som kjører en Berlingo varebil så er det nesten med et lite knis jeg kjører inn en så fasjonabel port som dette. Bilen står liksom ikke helt i stil.  Jeg tenkte ikke på å ta noe bilde, så det under er hentet fra GoogleMaps. 

Så fikk jeg overlevert en stor sekk med pepperkakedeig, sylte og julesmåkaker til sønnen som også var på bytur. Selv om jeg er ganske kjent i denne delen av byen så var jeg passasjer til neste stopp. men jeg fant veien ut av byen på egen hånd.  Fullt så fasjonabelt er det ikke å stå i kø over Holmen-brua i Drammen. Takk og pris for at jeg ikke har behov for å krysse den daglig. Ikke noe stas. Enda flere sylter ble levert på veien, og enda flere julegaver er trygt i hus. 


 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar