Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 16. november 2018

Forberedelser til lefsebaking

Dagens eneste julerelaterte oppgave var å lage deigen til kling. Likevel har dagen forsvunnet som en røyk.

Jeg tror at andre helgen i november har stort sett vært tidspunktet for å bake kling. Den skal legges i fryseren derfor er det veldig lurt å starte med den.

Det er min mor som stort sett har vært steker og smører, mens jeg har kjevlet. I år har hun fått avløsning.

Jeg har også funnet fram takke til å steke på, og håndklær til å legge de nystekte lefsene i.  Smøret som jeg ofte glemmer å ta ut av kjøleskapet - ligger nå på benken. 





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar