Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 17. november 2018

Lefsebakst

Jeg har hatt god hjelp på kjøkkenet i dag og kunne fylle fryseren med Kling (kakelefse).

I mange år var det mamma som var assistenten. Pappa satt i stua og ventet på avskjær og smaksprøve. Heldigvis bor de i nærheten så jeg stakk innom både med avskjær og smaksprøver. Noen pakker til fryseren deres ble det også.

Den takka jeg har er 45 cm i diameter. Det har jeg tatt hensyn til i oppskriften slik at emnene blir passe store. Da synes jeg at de ferdige lefsebitene blir passe store.

Dagens oppgave er utført.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar