Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 30. desember 2017

Julen 2017

Det ble hvit jul opptil et par ganger, med mildvær og regn innimellom.

Vi har hatt julegjester og vi har åpnet julegaver. Først alene og så sammen med barn og barnebarn.

Jeg har vært mer eller mindre syk, særlig med vond hoste de fleste dagene. Det eldste barnebarnet hadde vel vannkopper da han kom, og de andre tre hadde rennende neser. Det er nok mer enn jeg tåler.

Jeg har brukt tiden til å lete etter enda flere gamle slektninger og har opprettet kontakt med noen veldig unge.

Jeg blir fortsatt overrasket over hvor mye interessant og positivt man kan finne om folk i digitaliserte baser. Så enkelt er det ikke i andre land. Det gjør slektsforskning i en del andre land nesten umulig.

Det flotte bildet tok min datter av tunet i går ettermiddag.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar