Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 12. november 2017

En hel dag på sofaen

Klokka halv seks i dag tidlig innså jeg at om dette hadde vært en vanlig arbeidsdag så hadde jeg gitt beskjed om at jeg var syk. Kvalme og svimmelhet er ikke forenelig med noen slags oppgaver, heller ikke de som sto på dagens plan.

Som med det som hadde ventet på jobben, så måtte jeg derfor prioritere her hjemme også. Jeg fant fort ut at kjøleskapet var det aller viktigste. Det skulle jeg jo egentlig gjort i går, men hygget meg med besøk av barn og barnebarn istedenfor.  De to kusinene hadde en liten kosestund i sofaen, og den aller minste var faktisk lang nok til å få tak i bokstavene på kjøleskapdøra.

Nå krysser jeg fingrene for at ingen av dem tok med seg mer forkjølelse hjem enn det de hadde da de kom.

I kjøleskapene er det nå plass til egg, smør og melk til de første omgangene med baking. På vaskerommet er alt det nyvaska tøyet brettet sammen og lagt på plass. 


Det var forøvrig 42 dager til jul i dag.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar