Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 19. april 2014

Deilige påskedager

Denne uka har jeg stor sett vært i hagen. Jeg ser at framdriftsplanen har vært litt /veldig mye optimistisk, men det går absolutt fremover.

Dessuten gleder jeg meg over det jeg får gjort, og jeg husker absolutt hvordan det var her da vi startet.

Magnoliatreet vårt blomstret første gang i 2009 og neste gang i 2012 og faktisk også i fjor.


Nå er det flere store knopper, og jeg gleder meg til blomstene springer ut.














Bjørka ved låven har museører. Det betyr at jeg klipper rosene mens jeg rydder i bedene. Pionene er blitt 10-15 høye.
Og rabarbra må med i dag også.

1 kommentar :

  1. Herlige hagedager nå. Utrolig at bjørka er så tidlig ute, det kan jeg ikke huske jeg har opplevd, men det er jo godt å kunne bli ferdig med roseklippen når man først er i gang.
    Fortsatt god påske :)

    SvarSlett