Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 18. april 2014

Tenerife

Forrige uke ble tilbrakt under en varmere sol enn her, nemlig  på Tenerife - som er en av Kanariøyene.
Klimaet er derfor ganske stabilt hele året. Vi hadde deilig sol hele uka, men de som kom dra vi dro hjem møtte regn.

Vi hadde vært der før, og valgte samme hotell som sist. Der var det air-condition. Ja, jeg sjekket for sikkerhets skyld med resepsjonen. Vi visste at hotellet var rent og pent. Det hadde treningsrom, noen som var viktig for noen i reisefølget. Dessuten la det greit gangavstand til butikker og restauranter.

Vi tok derfor med oss gullgutten og foreldrene hans til Marylanza.
Jeg har alltid sagt at unger under 5 år ikke har noe i syden å gjøre, så nå fikk vi testet påstanden min.  Oppholdet var helt uproblematisk. Vi fulgte hans døgnrytme og spiste middag ganske tidlig. Da ble det tid til mye hyggelig prat, kortspill og rødvin for de voksne i vår leilighet etter at barnet sov på den andre siden av veggen. Det som Startour ikke kunne love oss ordnet resepsjonen opp i etter at jeg sendte epost til hotellet.
En kollega hadde anbefalt oppblåsbart basseng, og det hadde jeg med i kofferten. Bassenget ble brukt både med og uten vann. 

Men flyturen er en utfordring for så små barn, og jeg vet ikke om jeg vil være med på det igjen. Da er det bedre å være barnevakt her hjemme, og satse på fellesferier med bil i noen år.

Marylanza ligger i Las Américas. Det er bare 15-20 minutter fra flyplassen.  På kartet under har jeg tegnet med rød strek turen fra hotellet til strandpromenaden. Det fantes kortere veier, men der var det trapper og ikke så greit med barnevogn. 

Alle de blå firkantene er butikker/butikkområdet. I tillegg til alle parfymeriene (jeg så nesten ikke en eneste kunde - hvordan kan de overleve?), fant vi Zara, Nike og Levis. Prisene er OK og Nike- utvalget var annerledes i Norge og da er datteren veldig fornøyd.
Det mørke blå feltet helt til høyre er et kjøpesenter under bygging, eller jeg tror at det faktisk åpner snart. Parque Santiago 6 heter det.
Jeg må jo si at maten som serveres langs strandpromendaen ikke er mye å skryte av. Vi oppdaget heldigvis gaten bak CC Safari. Så det lilla feltet markerer vårt "spisebord". Her var det både italiensk, indisk og japansk. Nå etterpå har jeg oppdaget at på andre siden av gata, inni kjøpesenteret CC Americas Plaza finnes det en spansk restaurant, som får gode tilbakemeldinger på TripAdvisor. 
Men på strandpromenaden fantes verden beste iskrem, After Eight. Så den anbefales.

2 kommentarer :

  1. Så ut som om det alt i alt var en velykket og koselig ferie..

    SvarSlett
  2. Flytur med småbarn er hardt arbeid;) Ser ut som dere har hatt en flott tur!

    SvarSlett