Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 7. september 2012

Tusen takk

I flere måneder har jeg fått masse hyggelig kommentarer. Først på alle bryllupsforberedelsene, så på alt jeg skrev om bryllupet. Deretter kom de skrekkelige dagene med våt kjeller. Og det ble terapi å skrive og veldig hyggelig å få litt virtuell trøst.

Jeg har ikke hatt mulighet til å gjengjelde alle kommentarene. Selv om jeg kanskje hadde tid til et kort besøk hos noen så var hodet som oftest helt tomt for noe å skrive.

Derfor vil jeg nå si tusen takk til dere som kommer på besøk og særlig til dere som legger igjen spor etter dere. Det gjør jeg med bilde av en Pelargonia-blomst. Planten fikk jeg av Berit som skriver Underberget da det var bloggtreff her i april. Det er faktisk flere knopper. Imponerende er det for etter alt regnet som kom i begynnelsen av august har jeg ikke sjekket om de ville ha vann, så tørre var dem i forrige uke.


Så har jeg vunnet. Jeg ble trukket ut da Pia i Pias verden ga bort et gavekort fra Tre Hjerter. Jeg kjøpte en varm jakke. Og nå henger jakka i skapet hos meg - og det er litt mindre ille at dagene blir kjøligere.
Det er veldig enkelt å handle i en nettbutikk, og fra denne var det veldig rask levering også.


7 kommentarer :

  1. Jeg skjønner godt at du ikke har hatt tid til å kommentere på blogger med tanke på alt det som du har hatt å gjøre denne sommeren. Jeg håper det blir mere tid til kos for deg fremover :-)
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Stort smil til deg:-)

    Gratulerer med gevinsten og den flotte jakken!

    God helg!!

    Klem:-)

    SvarSlett
  3. Ikke alltid en føler for å skrive så mye kommentarer.
    ikke når ting går i ett i hvertfall.
    Koselig at den blomstrer fortsatt, selv om den er blitt litt tørr.
    Jeg var en runde i går, og det var ganske tørt ja.
    En nydelig jakke du har kjøpt deg. Godt med noe varmt når høsten kommer for fullt.
    Lenge til håper jeg da. Men det kan fort snu.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Jeg er ikke akkurat flittig på å skrive kommentarer, blir ikke ritkgi tid til det, delvis fordi jeg ofte leser blogg fra Iphone hvor jeg synes kommentering blir pes. Men jeg setter stor pris på bloggen din, det vet du jo :)

    Håper du får en finfin høst nå, uten mer vann der vann ikke skal være!

    SvarSlett
  5. Hei Åshild! Pelaronia er en av mine favoritter og jeg har faktisk en skom har væært i slekta i minst 4 generasjoner. Har blogginnlegg om den neste helg!

    Bruer du alle bloggene dine ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Bestemors hage er hovedbloggen. De andre er kun huskelister/lager for meg selv, men overraskende mye besøkt.

      Slett
  6. Jeg er jo en av de som virkelig har STOR nytte av alle tipsene dine; du er min utnevnte bryllups- (og fest generelt) ekspert og jeg setter veldig pris på alt du har fortalt om, både her inne og i kommentarfeltet hos meg.
    Så takk til DEG vil nå jeg si :)

    Velfortjent premie var det også! Tre hjerter ligger på mitt nye hjemsted og er en super butikk.

    SvarSlett