Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 17. desember 2022

I eget hus

Selv om jeg la duk på spisetuebordet for noen dager siden, så er ikke spisestua pyntet til jul. Så det var i dag jeg hentet de første kassene med julepynt opp fra kjelleren.  Jeg har gjort det enkelt for meg selv. Pynten er pakket ned rom for rom. Det betyr at jeg kan hente eske for eske etterhvert som jeg pynter rom for rom. Soverom, vaskerom, kontor, stue

Det er alltid så hyggelig å åpne årets første esker med julepynt. Fordi det faktisk fortsatt er ei hel uke til julaften, så starter jeg i rom vi ikke bruker daglig. Kontoret i 2.etasje, gjestebadet, stua og et gjesterom. 

Vaskerommet er katastrofeområde. Strømprisen har vært så høy den siste uka så jeg har drøyd i det lengste med å bruke vaskemaskinen. Heldigvis var den mer aktseptabel i dag, så jeg har vasket nesten alt.  Alt utstyret til metallpuss står framme - det er fortsatt noe jeg finner underveis som pusses blank. I morgen skal det ryddes!

Alt har sin plass og krok det skal henges på.


 

 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar