Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 15. desember 2022

En tur ut

Jeg har valgt å beholde frisøren i nærheten av den tidligere jobben, selv om det faktisk er tre år siden jeg ble pensjonist. Når jeg først er i Drammen setter jeg som regel av tid til en butikkrunde, så også i dag. Og det er vel "å sette av tid" som er det viktigste nå. Jeg vet at resten av oppgavene hjemme fordeles på de dagene som er igjen, derfor er det ikke noe problem å ta oss god tid.  Det er blitt tradisjon å invitere min svigerinne med, så det er to handlelister som gjelder. Det kommer godt med at jeg er lommekjent.

Det var praktfullt vær da jeg dro hjemmefra, og jeg måtte ta et bilde. Det er ikke sikkert hvor lenge det fortsetter sånn. 

Jeg hadde lest om utfordringene det ene butikksenteret vi besøkte har hatt med utkjøringsordningen. Det sto vakter i hver etasje som sikret glidelåskjøring ellers ville det tatt mye mer enn 40 minutter å kjøre ut. 
    

Jeg fant ingen postkasse for sending i julekort noen av stedene vi var innom, og mått stoppe på vår lokale post i butikk som siste stopp på dagen. 

Dagens siste oppgave var å legge sammen sandkakeformene. De hadde ligget i bløt i oppvaskvann noen timer før jeg vasket de hvelden før. Jeg lar de ligge til de er helt tørre, minimum over natta, men gjerne lengre. 
   

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar