Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 2. november 2022

November

Det ble en tøff avslutning på oktober. Og etter å ha levd nesten i isolasjon i 2 1/2 år var det vel å forvente. Tog og fly på denne tiden av året var nok risikosport. Så siden mandag i forrige uke har dagene bestått av store mengder varm te, varm kakao, nesespray, smertestillende og papirlommetørklær. Dessuten en slant cognac like før sengetid. Cognac er ikke noen favoritt, og inntas kun som en del av behandlingen.

All erfaring tilsier at sånt går over, men det er utrolig påkjenning når det står på. Jeg har tenkt innimellom at det er en står fordel at vi slipper å ta hensyn til arbeidsgiver og små barn. Man har så nok med seg selv. 

I kveld skulle jeg deltatt på en middag i Levanger, og i morgen på en stor konferanse, men det var nok best både for meg og alle de andre at jeg ble hjemme. Heldigvis kan man følge sånne arrangementer hjemmefra i våre dager. Så morgendagen blir brukt for PCen. 

Jeg må også rydde litt i kalenderen for tiden fremover, for syltelagingen som var lanlagt neste uke har jeg flyttet på. 




1 kommentar :

  1. Jeg håper du blir bra snart.
    Viola sender deg mange hilsener

    SvarSlett