Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 6. oktober 2022

Ordentlig høst

Det ble en travel vår og sommer, og plutselig var det høst. Jeg tar gjerne imot flere dager med sol og blå himmel fremover. Høsten er ikke min årstid, men det er fortsatt en del å gjøre ute før jeg kan avslutte hagesesongen.

På kjøkkenet er den stråmønsterbroderte duken byttet ut med en i farger som kler årstiden bedre. 

  
Vi venter ingen gjester, men jeg liker at det ser sånn ut. På spisebordet har jeg lagt på nykjøpte plommefargede bordløpere, mens alt det andre er gjenbruk. Jeg passer på når det er salg på sånt, for jeg trenger mange like. 


1 kommentar :

  1. Så hyggelig å se at du var tilbake. Godt det bare var travelhet som ga et opphold.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett