Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 19. november 2021

Konglekoner

Endelig fikk jeg vasket vinduene i spisestua. Innervinduene ble satt inn for noen dager siden, men de har stått i kjelleren siden april og en vask var helt nødvendig. 

Da jeg først var i gang her ryddet jeg bort høstpynten og fant fram lilla lys og konglekoner. Det er over ei uke for tidlig, men spisestua skal ikke brukes før den faktisk er advent. Jeg har ingen religiøse begrunnelser for at jeg holder på dette, bare at det er hyggelig. Og jul er det slett ikke på lenge enda. 


Konglekoner tilhører nok ikke verken årets eller de siste års trender. Jeg laget nok de første for over 40 år siden, men jeg synes fortsatt at de er søte. 

Alle jeg hadde ble brukt her, men jeg visste at jeg hadde gjort klar materialer til flere så i kveld har jeg laget flere slik at det kan bli lilla over hele huset. 

I år har jeg mer og mer brukt lys med batteri, så da jeg fant lilla var det enkelt. 

   


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar