Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 9. desember 2020

Mer rengjøring

Før glemte jeg ofte daglig drift mens jeg forberedte julen. Nå passer jeg på å fylle vaskemaskinen slik at skittentøyet ikke hoper seg opp. 

Jeg ble ferdig med kjøkkenet i dag. Det føltes deilig. Vindusvask ble det ikke tid til. 

Jeg har fått trykket julebrevene idag. Det må være rekordtidlig. Det er søndag som er satt av til å skrive noen personlige linjer til hver enkelt. 

Jeg har også handlet inn til det jeg skal bake i morgen. Som dere ser ingen tradisjonelle julekaker der. Det er mitt første forsøk, men jeg tror at jeg har funnet gode oppskrifter. 


 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar