Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 22. november 2020

Rengjøring

Jeg kan sette rengjøring som overskrift på dagens arbeid. Sølvpussen fortsatte, dessuten har jeg vasket de siste kjelene og plastspannene jeg har brukt. Det er så deilig når alt kan sette på plass. Endelig hadde jeg fått skylt glasshåndklærne nok i uttale vaskevann, og etterpå har jeg kjørt de 2x  ekstra langt program . 

  






Men det som tar lengst tid er sortering av uttalige bilder fra perioden 1930 -1970. Det er helt fantasisk at når jeg bruker spisestua til sånt.





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar