Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 19. november 2020

Den store veiedagen

Syltene har ligget i saltlake fra jeg tok de ut av syltepressene for en uke siden. Jeg hadde satt av denne dagen til å veie og pakke. 

Jeg er fornøyd med kjøttlagene i de fleste. De er pakket tett slik at det blir pene skiver. 

Jeg har skylt alle håndklærene flere ganger, og kommer til å bytte såpevann på de noen ganger hver dag i 2-3 dager. Jeg vil ha vasket ut mest mulig fett før de skal i vaskemaskinen. 








Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar