Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 1. juli 2020

Juni?


Hvor ble juni av?

Juni kom heldigvis med nedbør. Det var helt nødvendig både for hager og jorder. Det var derfor lettere å tilbringe noen dager innendørs. 

Loftet ble vasket ned for første gang i 2017 etter at det ble bygd her i ca 1800. Det var en voldsom jobb i tidsnød før første gangs bruk. Vi har gått over hver sommer siden, men i år hadde jeg behov for en ny hovedrengjøring. Det ble mange bøtter vann opp og ned. Men så ble det også klart for gjester midt i juni.

Ute bar alle kanter preg av at jeg fikk en betennelse i kneet. Den skyldes ikke hagearbeid, men skruing av IKEA-møbler


 

Det var først inn i juni dette bedet fikk farger på ordentlig. Bildet til venstre er fra 8.juni.

Bildet under ble tatt 13.juni



Pionene sto på sitt fineste da styrtregnet kom tirsdag 16.juni. Det gikk forholdsvis bra, men så kom et nytt lørdag 20.juni. Etter noen dager klipte jeg ned alle ødelagte blomstene. 

Heldigvis er det andre blomster å glede seg over i bedet. Det siste bildet er fra 26.juni.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar