Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 22. mars 2020

Vårtegn:Hagesesongen har startet


Hagesesongen har startet her hos oss. Både fredag og lørdag var det sol og varmt nok i hagen til noen fine timer i hagen.

Jeg kom drøyt halvveis i dette bedet som inneholder mange roser. Hekksaksa er nå ladet og hekken skal strammes mer opp.

Selv om den store klematisen i bedet ser helt dør ut, så er det masse knopper. Det er en sentblomstrende klematis og kan egentlig kuttes ned til under 1 m. Jeg synes at det dannes masse blomster langs de gamle stilkene så jeg må sjekke litt først.

I kjøkkenhagen titter rabarbra så vidt opp.

Øverst på lista denne uka står bedet under. Fordi vi fjernet de store grantrærne i fjor må jeg finne ut hva den plassen skal brukes til.


1 kommentar :

  1. Koselig når hagesesongen starter igjen. Men i dag snør det her i Bergen, så jeg må nok vente litt til med å gå på hagemarked og plante og så. God helg!

    SvarSlett