Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 3. mars 2020

Mer om IVAR

Jeg har skrevet om alle våre IVAR-hyller mange ganger. Vi har de overalt; i kjelleren, det ene gjesterommet og på låven.

I dag har jeg ryddet i flytte-eskekroken, det vil si: vi har satt opp 2,4 m lang reol. Da ble det lettere å stable i høyden alle de tomme kassene jeg sparer på. De brukes når jeg skal frakte servise ut av kjelleren. Det ble faktisk også plass til "minnekasser" til barnebarna. Jeg har allerede en pose med klær som skal fordeles.

Tiden som pensjonist skal utnyttes godt, for nå skal jeg gjøre alt jeg har utsatt før. Det er mye som skal skje hos oss dette året, og jeg har laget noen lange lister. Rydding flere steder er på lista.



2 kommentarer :

  1. Jeg tror jeg må være helt motsatt av deg: Jeg er ikke noe flink til å rydde, ha system eller lage lister. Men jeg har lister over julegaver og julekort og julebakst helt tilbake til -80- tallet! :)

    SvarSlett