Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 6. desember 2020

6.desember: Flotte kuler

Det mest trendy jeg har gjort når det gjelder julepynt er at juletreet bare har kuler i gull og sølv.

I tillegg bruker jeg Lametta. Det er smale strimler i tynn metallfarget .

De skal nok henges penere over grenene enn jeg gjør. Jeg har lest at strimlene skal legges på plass enkeltvis.

Juletreet pynter jeg om kvelden lille julaften.

De siste årene har jeg både fått i gave og kjøpt selv juletrekuler av det mer ekslusive slaget. Disse henger jeg selvsagt øverst med minst fare for å bli knust.  

For noen år siden kjøpte jeg kasser med skillevegger for oppbevaring av juletrekuler. Det gjøre det enkelt å pakke bort og pakke opp. Disse kassene står klar i stua lillejulaften. 
 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar