Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 1. desember 2019

23 dager til jul - Skomakergata

Det må være 10 år siden jeg oppdaget at det var mulig å ha introen til Skomakergata som ringelyd på telefonen, og etter det henter jeg den fram 1.desember.

Jeg så Skomakergata da den ble sendt første gang i 1979, mens jeg studerte. Faktisk var vi en hel gjeng som samlet oss i TV-stua på internatet for å se på barne-TV.  Alle episodene finnes på nettsiden til NRK.

I dag sto sandkaker og goro på programmet. Fordi jeg hadde to ekstra hender på kjøkkenet i dag er det mulig å lage både goro og sandkaker samme dag. Dessuten går arbeidet lettere med hyggelig prat.

 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar