Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 4. desember 2019

20 dager til julaften - flytur

Det er lite farting i løpet av mine juleforberedelser, men i dag tok jeg turen til Levanger. Jeg håper at jeg har forberedt meg godt nok for morgendagen. Da dreier det seg om vurdering i faget mat og helse. Jeg håper at dagen vil gå like fort for deltakerne som det pleier å gjøre for meg.

Jeg har brukt tiden på tog og fly til lydbok og hekletøy.

Jeg visste ikke har Levanger sentrum har en stor sammenhengende trehusbebyggelse fra 1800tallet som er fredet.

Jeg fant ingen åpne butikker da jeg kom fram så jeg gikk ut av sentrum til kjøpesenteret. Da passerte jeg Levanger videregående skole. Den eldste delen var opprinnelig Levanger lærerskole.



Uansett hvor glad jeg er i jul og julepynt så blir jeg overveldet når jeg kommer i denne typen butikker før jul, det er så enorme mengder av alt. Det kan da umulig være kunder nok til alt.

 



2 kommentarer :

  1. Koselig å oppdage nye steder. Håper sensorjobben gikk fint. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg holdt et foredrag og det virket som det gikk bra.
      Novembermørke er et dårlig tidspunkt til å oppleve nye steder, men visste ikke på forhånd at sentrum har freda hus, nesten i en kvadratur.

      Slett