Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 12. november 2019

42 dager til jul - julekort og gjesterom

Jeg synes det er hyggelig å få ordentlig post, og det gjør vi i desember så lenge folk fortsetter å skrive julekort. Derfor gjør jeg det også. Det er helt greit for meg at folk trykker en felles tekst og sender, derfor gjør jeg det også. Jeg setter alltid av plass til noen litt mer personlige ord på slutten.

Jeg sjekker alltid tidligere års julekort før jeg bestemmer årets. Jeg vet at årets julekort skal være et brettet A4 ark. Om teksten blir liggende eller stående avhenger av bildet av barnebarna som jeg skal bruke på forsiden. Jeg synes det er lettere å startet skrivingen når formatet er definert. Nå startet jakten på pent papir. Det må være neste hvitt for at teksten skal være tydelig, men det kan gjerne ha litt glans og det må være tykkere enn vanlig kopipapir.

Det ble flere glutenfrie rundstykker, kobberpuss og bordet til morgendagens middag er dekket ferdig, mens gjesterommene må jeg ta til helgen

 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar