Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 20. november 2019

34 dager til julaften - sylter vol 2

Gårsdagens sylter ble lagt i saltlake og dagens sylter ligger i press. Jeg bruker knoker og litt nakke i syltene. 
 

Etter at syltelaget hadde dratt har jeg silt kraften. Den brukes som mølje julaftens formiddag.

Det er veldig hyggelig å stå sammen rundt kjøttet og jeg vet at alle som kommer liker resultatet. Jeg pleier å si at jeg velger et par kvelder med syltelaging fremfor julebord.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar