Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. november 2019

33 dager til jul - dagen derpå

Uansett hvor  mye alle hjelper til med opprydding og oppvask så står det litt igjen til dagen etter.  Det synes jeg er helt greit. Det er ikke så lett for andre å sette på plass i hyller og skap. Her er det akkurat tilmålt plass både på kjøkkenet og i lagerhyllene i kjelleren.

Men etter et par dager med nesten 9000 skritt innendørs. så er føttene litt tyngre. Derfor startet jeg dagen med en ekstra kopp te. Samtidig la jeg en plan for dagens oppgaver:





  • legge nye sylter i saltlake
  • fryse bort den kraften som ikke blir hentet i dag
  • male mandler og lage deig til kransekake
  • lage deig til sirupssnipper (skal bruke noe av den til pepperkakehus også)
  • gjøre ferdig foredraget jeg skal bruke om to uker
 Oppdatering:
Deiger til kransekakestenger og til sirupssnipper står klare. Jeg har også tatt av og splittet mandler til sirupssnippene. Og noen liter kraft er sendt ut av huset.
 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar