Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 29. november 2019

25 dager til jul - lilla hus

Det må bli lilla nå.

Jeg tenker at det kanskje mer enn noen gang er viktig å skape et skille mellom julen og juleforberedelsene. For selv om julen kjøres ut allerede midt i oktober i butikkene og restauranter, så trenger vi ikke verken å julepynte hjemme eller spise oss julemette før julen starter.

Derfor tar jeg fram duken jeg broderte i 1985, lilla konglekoner og masse lilla lys. Samtidig gleder jeg meg til endelig å julepynte huset når alle kaker er bakt og all mat er laget.





1 kommentar :

  1. Nydelig duk! Koselig at noen holder på lilla som adventsfarge, det er liksom full fart med røde nisser fra 1. desember og inn de fleste steder.

    SvarSlett