Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 12. oktober 2019

Mye planlegging

Det er mye planlegging om dagen. Juleforberedelsene starter om en måned. I november skal vi fylle spisestua til randen. Temaet for borddekkingen er 1000 og 1 natt. Litt høstlig og veldig mye burgunder og gullfarget.

En bordekking under planlegging skal skje et helt annet sted i landet i slutten av oktober neste år, men jeg tror at norgesglassgrønn og korngult allerede er fastsatt som farger. Kanskje havreaks som blomster. Et 100 års jubileum må planlegges godt.

Dessuten skal jeg finne servietter i en gråblå farge. Det fortoner seg som en umulig oppgave. Lysene har jeg funnet på Europris, men de denimblå serviettene jeg har funnet  er litt mørke.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar