Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 14. april 2019

Vårtegn:småsko

 Det er med misunnelse jeg hver vår registrerer at andre kommer trippende med småsko for første gang. Det tar lang tid før tunet er er såpass tørt at det er mulig. Men denne uka var tidspunktet kommet. Et raskt tilbakeblikk avslører at i fjor var enda senere tørt, mens i 2014 så var det mulig med sko allerede i begynnelsen av mars.

Endelig var også tiden kommet til å sette noen blomster på trappa. Det variere også veldig. I år passet det godt med påskeliljer nå som påsken startet, mens i fjor gikk jeg rett på stemødrene.

På østsiden kan det skimtes en stripe med snø bare på de veldig skyggefulle stedene nærmest skogen.
Stolene har kommet ut av vinterlagringen, og faktisk har det vært helt nydelig ute både i går og i dag.
Jeg hoster fortsatt og er livredd for at jeg hangle resten av våren om jeg ikke er litt forsiktig.


1 kommentar :

  1. Det er like deilig å kunne bruke småsko som å kunne skifte til sommerdekk på bilen. :-) God påske til deg og dine, håper dere får mye fint vær.

    SvarSlett