Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 11. april 2019

Nytt bord

Bordet er dekket til årets andre selskap. Jeg hadde sett for meg rosa Gerbera, men nå var det tiden for gule. Rosa nelliker var heller ikke dumt.

Forberedelsene gikk litt i stå da jeg fanget opp nok en forkjølelse. Jeg har vel ikke vært 100 % arbeidsudyktig, men holder meg unna jobben for ikke å smitte de andre. Heldigvis gir tekniske løsninger meg full tilgang til alle jobbsystemer hjemmefra.

I tillegg til bordet har vi klart i re alle gjestesengene, for her blir ikke bare fullt rundt bordet, men også i hele huset. Folk kommer fra fjern og nær, og det er veldig hyggelig å kunne tilby en seng.

Så er matvarene hentet. Jeg sendte bestillingsliste til nærbutikken på mandag og i dag henta mannen alt ferdig pakket.  I kveld har jeg tenkt å lage sylta rødløk og karbonader.  Jeg har husket å ta kjøttet ut av fryser så de blir tint til steking i morgen.


1 kommentar :

  1. Nydelig dekket bord! Virker som du er en fantastisk vertinne! Ønsker deg GOD PÅSKE!

    SvarSlett