Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 12. januar 2019

Januarkjøkken

Jeg gleder meg enormt til jul og julepynting. Jeg fryder meg når jeg går rundt i huset i juledagene, både når vi er alene og når vi fyller huset med gjester. 

 Men det føltes friskt og lett da de gråblå kjøkkengardinene kom opp i dag. Januar har alltid vært blå for meg. Helst bruker jeg en gråblå farge i lys og servietter om jeg skal dekke bord de første ukene av det nye året. 

Jeg synes at det allerede er mer lyst ute og jeg vet at en ny vår er innen rekkevidde. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar