Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 22. september 2018

Trening

Jeg synes at det er veldig vanskelig å anrette en hovedrett pent. Jeg alltid lagt sausen oppå kjøttet, men synes at det flott kjøttet forsvant.

Idag la jeg sausen under kjøttet.  Det forutsetter varme tallerkner. Kombinert med stekte potetskiver, gulrotpurè, stekt sopp og jordskokkschips smakte dette godt. Fargemessig ble det veldig kjedelig. 

Jeg planlegger en middag med hjortefilet, rødvinssaus og jordskokkchips. Sannsynligvis må jeg bruke brokkoli som grønnsak. Det er enda noen uker til så jeg har tid til å prøve noen nye varianter og trene enda mer på anretning. Det er forskjell på å legge opp mat til 2 og til 25.


1 kommentar :

  1. Sånt er en kunst. :-) En liten urtekvast ville gitt litt mer farge, av og til er det kanskje nok. Jeg pleier av og til å legge rotmosen i midten, stable kjøttet oppå, og så slå sausen på fatet rundt, sammen med danderte grønnsaker. Ikke perfekt det heller, men ser ikke så verst ut. :-)

    SvarSlett