Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 9. september 2018

Rekonstruksjon

For 16 år siden ble jeg spurt om jeg kunne lage noen små munnfuller til en samling før et bryllup. Det skulle være Albondigas (spanske kjøttboller) ellers fikk jeg frie hender.

Jeg var tydelig ikke så opptatt av å fotografere mat den gang, for det ene bildet jeg tok som maten vises var egentlig av hun som skjenker drikke.

Heldigvis hadde jeg spart på en en liste med det jeg laget. Så basert på det dårlig bildet og lista har jeg klart å rekonstruere maten.

Jeg har bare ventet på en anledning til å lage sånn mat. Da datteren arrangerte babyshower for ei venninne passet det godt. Det skulle bare være noen smått for vi visste at alle hadde spist middag da de kom.

Oppskrift finner du her Kanapèer. Man kan vel også bruke det franske navnet Hors d`æuvre. Det krever litt forberedelser, men smaker faktisk så godt at det er verdt arbeidet.






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar