Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 6. august 2018

Nye Storkenebb

Fjorten nye Storkenebb står klar til planting.

Det er faktisk første gang jeg har laget en liten plantebarnehage, og resultatet tilsier at jeg kommer til å gjøre det igjen.

Fram til nå har har jeg stort sett latt staudene bre seg slik de ønsket, men nå er det på tide å redusere omfanget til en del av dem.
De store bladene ble klipt bort og hver rotdel fikk sin egen potte.

Det har vært mye lettere å vanne disse gjennom sommeren og de har blir mye større og finere enn de jeg plantet direkte  i bedet i begynnelsen av juni. Der har bare halvparten overlevd sommeren.

Det ser ut til at det er et væromslag nå, så da kan endelig de nye plantene plasseres.





1 kommentar :