Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 3. august 2018

Forberedelse til våren

Det har vært en fantastisk flott blomstring på Forsythiane de siste årene. Jeg er ganske sikker på at det skyldes at jeg har gått hardt tilverks med klipping utpå sommeren. 

Nå var dagen kommet for årets frisering. Den høyre er stort sett ferdig, den venstre står klar til dyst.

Jeg forstår ikke hva jeg tenkte på da jeg plantet dem -  hvorfor ble de ikke satt midt mellom vinduene likt på begge sider. Jeg forsøker å kompensere med litt ujevn klipping.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar