Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 29. juli 2018

På tur i parken 30 år etter

For akkurat 30 år siden var jeg i Hunderfossen familiepark for første gang. Og faktisk eneste gang fram til i forrige uke.

På bildet er ungene mine som da var 3 år og nesten 5 år. Det finnes ikke så mange bildene, men jeg husker at vi var inni det store trollet og så alle eventyrtablåene. Dessuten var det ridning på ponni og Reodor Felgens bil El Tempo Gigante var utstilt.

Når jeg sammenligner parkkartet fra den gang med nå, så ser vi har det har skjedd veldig mye.

Det er faktisk bare hovedstrukturen av gangveier og plasseringen av trollet som jeg umiddelbart kjente igjen.

















Til og med billetten har utviklet seg.
  
To av mine barnebarn bor ikke så langt unna og har vært der flere ganger i sommer, så ungene hadde noen klare favoritter. Som den lille bilbanen, og traktorkjøring på bondegården. Det var under ville protester fra den yngste at rattet ble overlatt til de som sto i kø. 

Vi var også innom energisenteret og lekehuset.

 

Det var varmt, men mulig å finne skygge.  Det er ikke noe problem å bruke en hel dag der, ja flere også for de som bor i nærheten.

Ganske spekulativt er det likevel at utgangen fra flere av aktivitetene er gjennom store butikker som selger nettopp effekter til det barna akkurat har opplevd. 

1 kommentar :

  1. Ikke verst at parken har holdt seg i alle disse årene som tross alt har gått. :-)

    SvarSlett